Storitve za vrhunsko pripravljen izpušni sistem

Storitve za vrhunsko pripravljen izpušni sistem

March 15, 2021 Off By Boris Bukovšek

Sodobna vozila morajo biti dobro pripravljena na vožnjo, kar predvsem pomeni, da moramo dobro skrbeti za vse sisteme vozila. Tudi za izpušni sistem, ki ga pogosto kar nekoliko zanemarjamo. Navsezadnje gre le za cev, ki usmerja izpušne pline v okolje, kajne?

V resnici je to kompleksen sistem z mnogimi kritičnimi elementi. Ne skrbi le za izpušne pline, temveč tudi za delovanje motorja in splošno pripravljenost vozila. Zahtevnejši vozniki bodo takoj prepoznali tudi manjše težave z izpušnim sistemom, pri večjih težavah pa se hitro pokažejo vplivi na delovanje motorja in vozila. To pomeni, da moramo za izpušni sistem dobro skrbeti. Nekatere težave so povsem neopazne, recimo poškodovan katalizator spušča v okolje škodljive snovi, včasih pa bodo težave hitro odkrili, recimo če zamašen filter povzroči oteženo izgorevanje goriva v motorju.

Izpušni sistem je lahko izpostavljen različnim obremenitvam in grožnjam

Takšni vplivi so precej značilni za zanemarjen izpušni sistem, lahko pa do težav hitro pride tudi v dobro vzdrževanih avtomobilih. Pomembno je, da dobro skrbimo za vse elemente tega sistema, predvsem v dizelskih vozilih, kjer imamo opravka s kritičnimi filtri trdnih delcev.

Izpušni sistem s filtrom trdnih delcev

V idealnih razmerah bi moralo izgorevanje goriva v motorju vozila večino energije pretvoriti v obračanje pogonske osi, ostalo pa v izpušne pline, ki potujejo v izpušni sistem. V praksi izgorevanje seveda ni optimalno, tudi sodobna goriva pa vsebujejo nekatere snovi, ki pri nepopolnem izgorevanju lahko onesnažujejo okolje. Za dizelsko gorivo so značilni trdni delci, ki ob delovanju motorja ostajajo in zaidejo v izpušno cev. Ker gre za snovi, ki so zelo nevarne za zdravje ljudi, moramo te vsiljivce zadržati v notranjosti sistema in nato primerno odstraniti.

Za to skrbi FAP oziroma DPF filter. To je ključni element izpušnega sistema, ki ima v dizelskih vozilih skoraj pomembnejšo nalogo kot katalizator. Cel sistem mora biti seveda dobro pripravljen na delovanje, da poskrbimo za kar najboljše izgorevanje goriva in zadrževanje strupenih snovi. Trdne delce zadržuje DPF filter, ki s fino mrežo zaustavlja prehajanje trdnih snovi, medtem ko ne ovira prehoda izpušnih plinov. Takšni filtri so zelo učinkoviti in svoje delo odlično opravljajo. Lahko pa pride do težav, sploh po daljšem času uporabe, saj se filter lahko zamaši. To so namreč trdne snovi, ki se zbirajo na površini filtra in mrežo zapolnijo, s tem pa začnejo ovirati prehod plinov, kar se na različne načine kaže tudi pri delovanju motorja. Potrebno bo čiščenje filtra, za kar koristimo storitve profesionalnih mehanikov.

Čiščenje filtra za brezhiben izpušni sistem

Učinkovito delovanje izpušnega sistema omogočajo le dobro pripravljeni filtri. Zamašen DPF filter ovira prehod izpušnih plinov, s tem ovira tudi hlajenje motorja in poslabša njegovo delovanje. Čiščenje DPF filtra je postopek, s katerim ostanke trdnih snovi, ki nastajajo pri izgorevanju goriva in se ujamejo na filtru, izločimo iz izpušnega sistema. Ker gre za strupene snovi, je pametno delo prepustiti strokovnjakom.

Mehaniki opravljajo te storitve s posebno opremo, ki se odlično izkaže. Načeloma je možno čiščenje DPF filtra opraviti tudi z ročnim orodjem, a pri tem tvegamo uhajanje strupenih snovi, ki hitro zaidejo v dihala. S specializirano opremo to onemogočimo, filter je namreč zaprt in se čisti v kontroliranih pogojih. Čiščenje je na ta način povsem varno, predvsem pa hitro in enostavno, tako da so te storitve tudi dokaj poceni.

Filter trdnih delcev je možno tudi odstraniti in zamenjati, če nam povzroča težave. V nekaterih primerih je morda smiselno izbrati tako imenovani športni filter, ki je nekoliko bolje prilagojen za optimalno prepuščanje izpušnih plinov, čeprav je s tem oslabljena njegova osnovna funkcija zadrževanja trdnih delcev. Predvsem pri starejših vozilih s slabšim delovanjem motorja to lahko odpravi nekatere težave, jasno pa imajo tak filter tudi izpušni sistemi športnih avtomobilov, ki morajo biti kar najbolje pripravljeni na delovanje.

Skrb za izpušni sistem

Mehaniki lahko dobro poskrbijo za izpušni sistem našega vozila, seveda pa je pametno poskrbeti tudi za preventivo. Nekatere ukrepe lahko izvedemo kar sami, pravzaprav to lahko opravimo kar med vožnjo. Tudi čiščenje DPF oziroma FAP filtra.

Trdne snovi, ki se nabirajo na filtru in lahko ovirajo prehod izpušnih plinov, enostavno stopimo z dovolj visoko temperaturo. Za to ni treba posegati v izpušni sistem, temveč moramo le nekaj časa voziti z višjimi obrati, da nekoliko dvignemo temperaturo v izpušnem sistemu. Najbolje je to početi na avtocesti, kjer imamo s konstantno vožnjo lahko popoln nadzor nad delovanjem motorja. Na ta način lahko preprečimo mašenje filtra, čeprav se seveda priporoča tudi strokovno čiščenje, če se začnejo pojavljati težave.

Za dobro delovanje avta skrbi tudi dober izpušni sistem

Filter trdnih delcev ni edini element izpušnega sistema, ki si zasluži pozornost. Tudi sicer moramo skrbeti za to, da je sistem dobro pripravljen na uporabo. Upoštevajmo tudi to, da je izpušni sistem izpostavljen udarcem in drugim obremenitvam ob vožnji po nepredvidljivem terenu, saj je blizu tlom in hitro udari ob kak kamen. Zato je treba stanje izpušnega sistema redno preverjati ob tehničnih pregledih.